Imunitní systém můžete posílit základními věcmi

Vitamíny, které také podpoří Váš imunitní systém.

Každý asi správně tuší, že určitým štítem člověka je imunitní systém. Právě ten rozhoduje o celkové obranyschopnosti organismu. Přesně z těchto důvodů je zapotřebí pracovat na kompletním posílení imunitního systému. Toho lze docílit nejrůznějšími způsoby. Jedním z nich je například pravidelný pitný režim.

PředmětHodnota
Obsah vody ve svalech60 %
Dostatečný pitný režimHmotnost x 0,033
Průměrný pitný režim2 až 3 litry denně
Pitný režim při cvičeníDalší litr za hodinu
Jak to vypadá s pitným režimem v rámci imunitního systému?

Není to pochopitelně jenom pravidelný příjem tekutin, které se postarají o Váš silný imunitní systém. Na celkové obranyschopnosti těla musíte zapracovat i prostřednictvím ostatních činností.

Začněte pohybovými aktivitami

Obranyschopnost těla posílíte určitě pohybem. Zakomponujete do svých každodenních činností nějakou aerobní činnost. Věnujte se například běhu, plavání nebo squashi. Vhod přijdou v podstatě jakékoliv aktivity podobného typu.

Současně s pravidelným pohybem neopomínejte ani na pravidelné stravování. Zapomeňte na fastfoody a dejte zelenou čerstvým potravinám, dostatečnému množství vitamínů, minerálů a ostatních látek nezbytných pro tělo. Vhodné jsou například citrusové plody, libové maso, kyselé zelí, česnek jako přírodní antibiotikum, ořechy a luštěniny.

Co dalšího udělat pro silný imunitní systém?

Vhod Vám určitě přijde pravidelné otužování. S ním ovšem začínejte pozvolna, aby si tělo na dlouhodobější chlad zvyklo a zároveň jste si tímto procesem neublížili. Pokud se zrovna nechcete namáčet někde v sudu, bude Vám stačit každodenní studená sprcha v délce trvání dvou minut. Společně s otužováním byste pak neměli pobývat v místnostech, které jsou zbytečně přetopené. Jestli Vám naopak bude někde zima, mějte vždy nohy v teple.

Když už se budete pravidelně hýbat, měli byste i odpovídající dobu odpočívat. Spánek je lék. Každý z nás ho samozřejmě vyžaduje v trochu odlišném množství, ale obecně je za běžný průměr považována doba osmi hodin.

Kvalitní imunitní systém je dozajista propojen také s Vaší psychikou. To znamená, snažte se každý den co nejvíce smát, minimalizujte stres a šiřte pozitivní náladu.